Cercador
Llista categories
Detall intervenció
Veredicte Repte CC1
Intervenció de: Màndalf | 08-01-2007
Aquest tribunal bicèfal, constituït en procés d'urgència fa una estona, ha acordat els següents comentaris sobre els reptes participants. Volíem treure el veredicte aquesta nit, així que hem anat per feina. Estem a la vostra disposició per aclariments, reclamacions i paneres.
Gràcies a tots i a totes pels regalets que ens heu fet amb els vostres escrits i sobretot no passeu pena si no heu guanyat, un regal és un regal i els guardarem tots vuit en un raconet de la memòria.
El regal - Bruixot
Veiem que la febre i els esternuts no t'han impedit esprémer unes gotes d'ingeni i originalitat com sempre. I energia. Ritme trepidant i entrebancat com si fossin els pensaments atabalats del /de la protagonista en arribar a cada després d'un embús a la B20 i amb una gana que es mor per sopar i resulta que encara no està parada ni la taula. No m'estranya que després de totes aquestes cabòries s'hagi oblidat de l'aniversari, del regal i de tot el que l'envolta cinc metres a la rodona. Els mals generals de la humanitat li fan fallar amb algú que li és proper. O és una excusa tota la xerrameca i resulta que tot això en lloc de ser un manat de preocupacions resulta que el que l'element té és un morro que se'l trepitja? Una bona defensa és un bon atac. Què significa un insignificant aniversari envers les calamitats que ens envolten? I a sobre encara voldrà un regal !!
Molt bé, ells s'han quedat sense regal però nosaltres hem gaudit del teu.
L'Armando o vivències d'Àfrica - atram
El relat ressalta el consumisme occidental amb la misèria tercer-mundista del continent africà. Bona la descripció de la situació del nen que contrasta amb les seves aspiracions d'infant. També bé l'ambientació que dóna un clima de tristor i simpatia pels personatges. Generes una reflexió sobre el comportament consumista dels dies de Nadal que tothom s'hauria de plantejar, una reflexió que sovint està present, però la potència de la societat de consum segueix empenyent. Especialment bo el pensament del penúltim paràgraf: qui és l'amo del seu temps.
Veiem que has tingut dificultats per encabir el repte en les paraules indicades. Precisament el que fa que el relat sigui un "repte" són les limitacions que s'hi imposen, les mateixes per a tots els participants. Si algú no les compleix, està en avantatge. Com que potser és el teu primer repte, t'ho passem per alt i acceptem 363 com a 350, a grosso modo diguem i molt a contracor per part d'en NiNel (és matemàtic).
Little brother - fost
Relat tendre i exòtic, bella història impregnada de sentiment. En Sale segurament serà un líder. Espavilat i generós, pensa amb els altres abans que en ell, cosa poc freqüent segurament en aquells ambients de pobresa.
Els quatre personatges queden ben definits en poques paraules.
Bo l'efecte de no trobar a en Sale al partir; el fet que la vella lliuri el regal lliga el principi i el final del relat.
Potser millor "gaudir" que "disfrutar".
El regal diabòlic
Bon argument el que plantejes, molt bona idea. El títol ens ajuda a esbrinar que el que en realitat fa diabòlic el regal és que el jefe se'l vulgui quedar. El poder vol progressar. Vol avantatjar a les altre tribus per tenir més poder, potser per satisfacció i orgull propis. En Quemdesek sembla mentida que no hagi après res de l'home blanc, si el coneix. S'acaba de posar l'enemic a casa.
El relat, en to una mica humorístic, planteja que la tecnologia pot arribar a ser diabòlica per les ànimes planeres. Això ho veuen els primers que el troben, però l'autoritat té uns altres plans...
Ara, Josep, es pot saber on para aquesta tribu que poden escoltar "los cuarenta principales" per la ràdio?
El millor regal - Suzanne
Fantàstica carta la que has escrit, Suzanne. Molta gent així hauria d'haver-hi. Amb la carta, escrita en un estil familiar, poses en evidència que el millor regal que podem fer als demés és ajudar-los quan els faci falta. No són necessaris massa objectes de consum per ser feliç. I un altre regal impagable és tenir notícies d'una persona estimada que està lluny.
Potser millor quilos que kilos.
El regal més difícil de triar - angie
Deliciós relat ple d'imatges suggerents sobre una amistat de les que ratllen en la frontera de l'amor. La situació ambigua i l'atmosfera, barreja de calidesa i fredor, li donen a l'escrit un caire especial. Queda en l'aire el perquè de la decisió d'ella, ens deixa un misteri surant. Però ell és un gran amic. Sap que no pot fer-hi res i envia una corda, un lligam, un regal. Un xiulet. Em sona. Molt bé. Bell relat.
la cafetera - manel
Una història que amb caire d'absurditat planteja el temor al fracàs del personatge. La por patent que té per no aconseguir l'objectiu que somia, per trivial o insignificant que sigui fa que no es vulgui enfrontar a la realitat. Bon idea, el desenvolupament del relat genera certa angoixa, que possiblement és l'efecte que desitges produir.
Potser el títol trenca una mica la sorpresa que es podria plantejar al final. Per què no una mica més ambigu, "El regal" per exemple.
Una desconeguda - mjesus
Història que deu ser real com la vida mateixa, ja que la majoria de nosaltres faria el mateix. S'agraeix el fet de no haver-la tergiversat. No hi ha miracles en la vida real. La misèria es presenta, ens copsa, ens fa pensar una estona i tenir bons propòsits, però en definitiva continua sent misèria.
Molt ben explicats l'escena, els teus sentiments i les reaccions. Potser si que li has fet un regal, moltes gràcies.
"No som ningú fins que no ens posen un nom; o tenim uns amics; o una casa; o potser és que en realitat només ens tenim a nosaltres mateixos. "
Bé, arribats fins aquí, els dos jutges, plens de vi i de cigalons i amb els birrets per barrets i certament de tort, hem expressat les nostres preferències.
Sense més pamplines, ens hem preguntat mútuament l'un a l'altre i respectivament, home a home, orella a orella: a tu quins t'ha agradat més?
NiNeL: Suzanne, foster, Bruixot (i no exactament per aquest ordre).
Mandalf: angie, foster, Bruixot (idem id de idem)
Molt intelpitxentment ens em dit, quedem-nos amb els coincidents, no? Mande?
O sia, foster i Bruixot.
Així que, dit i fet, els hem declarat finalistes.
I en aquest punt ens em dit,
i perquè no donem
El
veredicte
En viu
I en directe
La setmana
Del 15
De maaaaaarç, per exemple?
Seria un puntassuuuuu !!
(tot això és conya, va ser perfecte el procés votacional de l'R2C)
Total, guanyador per deliberació i acord mutu final Peret i Mandunga.... ai, perdó, NiNeL i Mandalf...
Bruixot - El regal
Òndia, nanuuuuu !!
El repte, el conte i la grip... així es comença l'any!!
Enhorabona!!
Respostes
-
Felicitats Bruixot!
Suzanne | 08/01/2007 a les 23:24
vull agrair als jutges el comentari al meu relat. Tenia tanta por que em diguessiu que era una c......! M'ha agradat molt l'experiència del repte, o sigui que igual repeteixo. Tots els relats estaven superbé.
-
felicitats al guanyador! (no poseu el nom aquí que perd intriga...)
angie | 08/01/2007 a les 23:32
Bon regal!..si és el que dic jo...en Bruixot refredat és un pou de literatura i enginy...jeje
I moltes gràcies pels vostres comentuars... no m'ha costat gaire executar el repte...era un relat que tenia per aquí per acabar i m'ha anat al pèl la vostra proposta...
petons
angie
-
Mmmmmmmmmmmmm
Bruixot | 08/01/2007 a les 23:34
Això, coi, doncs, moltíssimes gràcies.... tot i que se m'acumula la feina!
M'agrada que us hagi agradat, potser ho haurè de fer més això d'escriure amb febre....
Demà, demà penjo el nou repte... que encara estic malató i ara no puc pensar amb claretat.
B/X
-
Enhorabona X! i gràcies...
atram | 08/01/2007 a les 23:40
Mandald i Ninel pels comentaris! M'han agradat molt tots els relats, i participar-hi. Realment jo no sabia com fer-ho per encabir un relat que tenia ja fet de + de 2.500 paraules en un de 350!!! bufff.... gràcies per acceptar-me'l. De totes maneres crec que quan tingui llest el complert l'aniré penjant per capítols. Això d'escriure tant curt a mi no em surt.
una abraçada.
-
doncs atram, aprofita
Bruixot | 08/01/2007 a les 23:48
i presentat al Conte VII, són de 1000 a 3000 paraules. Aquest cop es tracta de fer un conte de ciència-ficció... o futurista... com li vulguis dir.
Au, va, que estic avorrit ;-).
Xavier
-
RE: doncs atram, aprofita
atram | 08/01/2007 a les 23:53
si, a veure si robo una mica de temps de no sé on i m'hi poso, que aquests reptes llargs són els meus, i de passada així tu no t'aburriràs tant...!
per cert, genial el discurs mental que t'has muntat en el relat. Cuida't!
-
enhorabona!!!
manel | 08/01/2007 a les 23:48
enhorabona bruixot,
realtment fantàstic el teu relat.
trepidant!
jo encara sóc força novell per aquestes contrades, i encara em queda per aprendre, però ho seguiré intentant !
salut!
-
gràcies!
Bruixot | 08/01/2007 a les 23:51
jo em vaig presentar bastantes vegades abans de guanyar-ne un!
Així que anims.
Per cert, he llegit algunes poesies teves i m'he quedat impressionat. Demà et comento...
Xavier
p.s. Jo tinc gairebé la teva edat .... vaja, un any més.
-
Felicitats al guanyador!!!!
mjesus | 09/01/2007 a les 08:41
Bruixot, estàs en ratxa conte-repte-conte. Enhorabona!
Gràcies pels comentaris sobre el meu repte, als dos jutges.
També felicito als companys reptaires.
Apa Bon dia tingueu (m'enfonso rere l'ordinador)
Fins la propera!
-
RE: Felicitats al guanyador!!! des de l'altre costat de la mar: Enhorabona !!!!!
Josep Bonnín Segura | 09/01/2007 a les 09:50
Bruixot i a tots els participants i al mateix temps als jutges que han fet molt bona feina amb els seus acurats comentaris.
Una forta aferrada pel coll en aquest encetat 2007 de part de
Josep Keops El Beduí d'Al-Mayurqa
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- Testimoni al darrer poblat (IV) (2 comentaris)
- Parlant sol (2 comentaris)
- Deconstrucció (1 comentaris)
- La sal de les ferides 42/60 (1 comentaris)
- EN UN PAIS ORIENTAL, .... (1 comentaris)
- Piranda (3 comentaris)
- Caient com mosques. (1 comentaris)
- Confessions inconfessables. [text no creat amb IA] (1 comentaris)
- La sal de les ferides 41/60 (1 comentaris)
Nous més llegits
- Una part de mi es va quedar amb tu, i una part de tu viurà sempre amb mi (6100 lectures)
- Sobre les inquietuds (486 lectures)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (273 lectures)
- POLS DE LLUM (261 lectures)
- PROTOCOL DE CURES (195 lectures)
- Confiança en les Alternatives (179 lectures)
- La impudícia del vestit (156 lectures)
- Els misteris de la creació literària. [text no creat amb IA] (148 lectures)
- El fals temps d'ahir (137 lectures)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (128 lectures)
Nous més comentats
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (5 comentaris)
- POLS DE LLUM (4 comentaris)
- PROTOCOL DE CURES (3 comentaris)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- El fals temps d'ahir (3 comentaris)
- Els misteris de la creació literària. [text no creat amb IA] (2 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- La sal de les ferides 40/60 (2 comentaris)
- La impudícia del vestit (2 comentaris)
Nous més votats
- PROTOCOL DE CURES (Agrada a 4 relataires)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (Agrada a 3 relataires)
- UN MATÍ QUALSEVOL (Agrada a 3 relataires)
- POLS DE LLUM (Agrada a 3 relataires)
- La sal de les ferides 40/60 (Agrada a 2 relataires)
- La sal de les ferides 41/60 (Agrada a 2 relataires)
- A ulls clucs (Agrada a 2 relataires)
- Una part de mi es va quedar amb tu, i una part de tu viurà sempre amb mi (Agrada a 1 relataires)
- La impudícia del vestit (Agrada a 1 relataires)
- Les flors que culls (Agrada a 1 relataires)